28 ACCESSIBILITY: BANNERS IN THE COURTYARD, BENCHES, TOTEMS AND VIDEO WALLS The signs of change at Brera can be instantly per- ceived as one approaches the façade of the building, where banners display images of the Pinacoteca’s symbolic masterpiecs, causing the Palazzo to stand out in the cityscape and characterising the museum entrance. Visibility, orientation and comfort encour- age visitors to devise and build their own visit. On en- tering the building, visitors can now choose their own tour thanks to two large, luminous totems with a map of the various institutes in the complex and displaying the most important information about them. Another two totems offer visitors, on request, an interactive opportunity to consult them with regard to current events and initiatives. The Room of the Passion giving onto the courtyard is used to host meetings, confer- ences and a variety of other events. The range of uses to which it can be put has been expanded with state- of-the-art technology, a new audio-video system and a roll-up screen on the wall. The visitor experience has been transformed even fur- ther at the entrance to the Gallery. A new reception area has been in operation since the new entrance was inaugurated on 13 October. Designed by the ArpaLab team in conjunction with the Gruppo Pozzi and Fenix ntm , it was produced using nanotechnology materials with portentous qualities that make life easier for staff while at the same time offering the visitor a much improved service. Visitors are received at desks which are fun to touch and ex- tremely shock-resistant and which, far from creating a visual barrier, direct them naturally towards their point of interest. Behind the two counters, the ticket office and the new Infopoint arranged symmetrically on either side of the Gregotti entrance, two video-walls have been installed to offer information and updates on the ser- vices available to the public. The addition of an Info- point to the ticket office is more functional and has improved visitor reception. ACCESSIBILITÀ: STENDARDI, CORTILE, PANCHE, TOTEM E VIDEO WALL I segni del cambiamento a Brera sono immediata- mente apprezzabili già dalla facciata dove alcuni stendardi esaltano le immagini simbolo della Pi- nacoteca, i suoi capolavori più noti, distinguendo il Palazzo nel contesto urbano del quartiere e carat- terizzando l’entrata del museo. Visibilità, orienta- mento e comfort contribuiscono a rendere l’ospite protagonista della sua visita. Varcato l’ingresso, il visitatore può oggi scegliere il proprio percorso grazie a due grandi totem luminosi sui quali scorro- no la mappa e le informazioni principali dei diversi Istituti del complesso. Altri due totem permetto- no una consultazione interattiva, a richiesta, sugli eventi e le iniziative in corso. Nel cortile si affaccia la Sala della Passione, spazio da tempo destinato ad ospitare incontri, conferenze, eventi diversi. La sua fruibilità è stata potenziata con una dotazione tecnologica all’avanguardia, un nuovo sistema au- dio video e uno schermo avvolgibile a parete. Ancora più significativa la trasformazione dell’e- sperienza del visitatore all’entrata della Galleria: in occasione dell’inaugurazione del nuovo ingresso, dal 13 ottobre è attiva una nuova area accoglienza. Progettata dal team di ArpaLab in collaborazione con il Gruppo Pozzi e Fenix ntm , è stata realizzata utilizzando materiali nanotecnologici dalle prodi- giose peculiarità che rendono più agevole il lavoro degli operatori e garantiscono un miglior servizio all’utente. Il visitatore viene accolto da desk pia- cevoli al tatto ed estremamente resistenti agli urti che non creano barriere visive ma lo dirigono in modo naturale verso il suo punto di interesse. Alle spalle dei due banchi, biglietteria e nuovo In- fopoint, posti simmetricamente rispetto alla Porta Gregotti, sono stati collocati due videowall desti- nati alle informazioni e agli aggiornamenti sui ser- vizi offerti al pubblico. L’aggiunta di un Infopoint a integrazione della biglietteria ha migliorato l’acco- glienza e la funzionalità.